“The mediocre teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The great teacher inspires.”
- William Arthur Ward

tirsdag 4. september 2012

ScreenHunter

Vi har nylig fått en oppgave i norsk hvor vi skal lage en presentasjon av oss selv i et word-dokument. Presentasjonen skal være en sammensatt tekst, og skal blant annet inneholde et bilde av bostedet vårt i google maps. Dette bød på hodebry for min utekniske hjerne, og min vanlige taktikk med "copy - paste" fungerte dårlig. Til min lettelse fikk jeg et godt tips av læreren vår om å laste ned et program som heter ScreenHunter, og da gikk resten lett som en lek! Jeg kopierte et utsnitt som viser hvor jeg bor i google maps, og lagret dette som et bilde. Deretter limte jeg det inn i dokumentet.

Kanskje er jeg den eneste som plagdes med dette, men jeg tenkte likevel det kunne være smart å skrive et innlegg i tilfelle flere møter samme utfordring :)

Linken til ScreenHunter: http://www.wisdom-soft.com/products/screenhunter_free.htm

-Ina-

4 kommentarer:

  1. Hei Ina.
    Så bra at du har skrevet et innlegg om akkurat dette. Jeg satt akkurat å lurte på hvordan jeg skulle få til dette med kartbildet. Jeg husket at det ble nevnt et program på samlinga, men husket ikke hva det het. Kjempegod idé å skrive et innlegg om det. Det takker i hvert fall jeg så mye for. :o) En lur måte å bruke bloggen på. :o)

    SvarSlett
  2. Bra Ina - at du fikk det til og at du blogger om hvordan. Den første kommentaren viser at det var nyttig for andre.

    SvarSlett
  3. Så bra at det var til hjelp for noen!:)

    SvarSlett