“The mediocre teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The great teacher inspires.”
- William Arthur Ward

onsdag 5. september 2012

Norskboka.no

Jeg har så smått begynt å lese i en av pensumbøkene våre, Norskboka.no, og må si at jeg synes den er overraskende nyttig! Det lille jeg har lest til nå har gitt meg nye input i forhold til bruk av ulike digitale verktøy i skolen. Blant annet presenterte forfatteren et program som heter "Dropbox"(s. 17), som gir deg mulighet til å lagre dokumenter i en trygg mappe på internett uavhengig av hvilken datamaskin man arbeider på. Dersom man ofte arbeider på ulike datamaskiner, som jo er typisk i dag (jobb-pc, privat pc, nettbrett etc.), lagrer dette programmet automatisk den oppdaterte versjonen slik at man alltid har tilgang til det. Veldig smart!

I boka ble det også presentert en liste over hvilke IKT-ferdigheter forfatteren mener er nødvendige for en lærer (s. 27). Disse 19 punktene ga meg en pekepinn i forhold til hvilke ferdigheter jeg har, og hvilke jeg bør forbedre. Så langt er jeg veldig fornøyd med denne pensumboka, som er både interessant og lettlest :)

- Ina

1 kommentar:

  1. Du er aktiv og dyktig. Det at du har begynt å lese noRskbokA.no, og er positiv til både språk og nytteverdi, kan "pushe" de andre til å lese og oppdatere seg på IKT.

    SvarSlett